Online Diary Dunie Dolly ♥: Enjoy Reading

Enjoy Reading







Saya telah mengembara ke hujung dunia mencari apa yang saya inginkan . Tapi kali pertama saya bertemu awak hati saya begitu riang . Demi Tuhan saya tak tahu apa yang saya rasa tapi itulah kebenarannya .

Setelah lama kita berkenalan akhirnya saya jatuh tersungkur juga ke penjuru hati awak . saya tak dapat menolak perasaan sayang dalam diri untuk awak . sikit demi sikit perasaan tuh muncul .

Dan saat saya terlalu menyayangi awak . perasaan saya terus mencari sebuah singgahsana di hati awak . Nyata saya menemuinya . Terlalu dekat awak campak kan hati awak ke dasar laut sampai saya dapat menggapainya .

Tapi kenaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapa awak ?

menyalakan api dan membakar saya dalam diam :( awak tahu sedih sangat bila dapat tahu awak buang saya tanpa sebab . yeee ! tanpa sebab munasabah . saya belum habis fikir apa sebenarnya yang awak cari dalam diri saya .

Fikiran saya sentiasa memikirkan apakah awak belum pernah merasakan perasaan terlalu menyayangi seseorang ? awak pernah tahu apa itu makna sayang ? menghargai ? menyayangi ?
mempertahankan ? awak tak pernah tahu ke semua tu ?

Selama ni saya sebagai ape dihati awak ? saya bukan tempat persinggahan awak untuk awak tinggalkan dan senang berpaling kepada yang lain . saya tahu awak sayangkan saya tapi hati awak selalu negatif memikirkan saya . kalau saya salah mungkin itu masa lalu saya . tapi saya dah cuba yang terbaik untuk awak . ape yang saya dapat awak ? sebuah kekecewaan ?

Awak lupa ke siape yang memujuk saya untuk membuka pintu hati ?

Siapa yang ajar saya erti sebuah kemaafan ?

Siapa yang bagitahu saya untuk sentiasa jujur pada perasaan sendiri ?

AWAK ! Awak mungkin jenis lelaki yang sering disayangi wanita berkali kali .. sebab tuh awak tak pernah kisah sikit pun perasaan sayang saya . Tapi saya pula seseorang yang percaya dalam hidup saya cuma ade 'seseorang' seseorang yang saya nak dia adalah terakhir buat saya .

Kita hidup sekali , mati sekali dan menyayangi orang yang betul betul
bertaktha dalam hati pun cuma sekali .

Awak melangkah pergi meninggalkan saya seumpama awak mengambil seluruh kekuatan yang saya ada . jangan anggap kalau awak pergi meninggalkan saya . saya akan berpaling kepada yang lain . saya takkan pernah membenci diri awak .

macam mana saya nak membenci diri awak sedangkan setiap kali saya sentiasa merindukan awak meskipun awak berada disisi saya . di setiap saat di dalam fikiran sentiasan bermain gambaran tentang awak .

sebelum saya menghilangkan diri dari dunia awak . satu je yang saya nak ungkapkan yang awak tak pernah tahu . kalau awak tanya saya sedalam mana sayang saya pada awak .

Ini jawapan saya :

kalau suatu hari awak kehilangan suara , saya akan bagikan suara kepada awak supaya awak dapat ungkap kata kata sayang kepada orang yang benar benar awak cinta meskipun saya bisu waktu tu .

kalau awak kehilangan penglihatan , saya akan bagi mata saya supaya awak dapat melihat kekasih hati awak meskipun saya buta .

dan kalau awak kehilangan hati , saya akan memberikan hati untuk awak hidup . mungkin dengan hati saya awak dapat rasakan apa yang saya rasa selama ni agar awak takkan menyakiti orang yang awak sayang meskipun masa tu saya tak wujud lagi dalam dunia ni .

Seseorang telah berkata :

" jika kita benar benar menyayangi seseorang maka biarkan orang itu pergi dengan kenahagiaannya . Kebahagiaanya mungkin akan membahagiakan kita "

Awak ..

Sebab terlalu sayangkan awak lah saya melepaskan awak dengan redha demi kebahagiaan awak . saya doakan semoga suatu hari nanti awak akan dapat apa yang awak cari . suatu hari nanti awak akan dapat tahu macam mana rasanya terlalu SAYANG seseorang dan semoga awak takkan pernah lewat untuk menghargai kehadirannya .

Saya percaya pada Tuhan yang mempertemukan kita , saya tahu ada hikmahnya di sebalik semua ini dan saya takkan pernah mempersoalkannya . saya juga takkan pernah menyesal mengenali diri awak , sekurang kurangnya sepanjang kita bersama ada gembira saya dengan awak .

saya juga percaya andai benar kita ada jodoh , awak akan kembali . itu bukan harapan saya tapi saya ingin belajar untuk pasrah pada ketentuan Tuhan . dan walaupun awak takkan pernah kembali pada saya . saya percaya itu yang terbaik untuk diri awak .

saya doakan juga awak bahagia dengan hidup awak .
saya SAYANGKAN awak :')

rekaan semata mata -_- takda kene mengene dengan sesiapa :')

Nabila Fateha Taufik Hamidi
 
Segala yang tercatit di atas hak milik kekal Bella of Eybell (",)v